Gurubogen

Serieiværksætter 3D printer gurufigur som led i udgivelse af Gurubogen

Serieiværksætteren Jonathan Løw udgav i 2016 Gurubogen om iværksætteri, innovation og autentisk ledelse. Som reklame og symbol for bogens tematikker fik han 3D printet bogens forsidefigur hos Damvig.

Der er bred enighed om, at 3D print er en innovativ produktionsform. Når samtaler falder hen på industri 4.0, bliver 3D print ofte nævnt som eksempel på en moderne produktionsform i vækst. Derfor gav det god mening for iværksætteren og forfatteren Jonathan Løw at få Damvig til at 3D printe Guruen, som ses på forsiden af hans nye bog.

”Det er vigtigt, at man ikke blot taler om fremtiden, men viser den for folk. Eksempelvis har mange den opfattelse, at 3D print kun kan bruges til enten små plasticdimser eller store prototyper. Men det kan også lave æstetiske produkter som fx Gurufiguren, der vakte stor glæde til eventen. Derfor er jeg glad for, at Damvig var med på den noget utraditionelle forespørgsel, da jeg henvendte mig til dem i efteråret 2016”, fortæller Jonathan Løw.

Gurubogen består af 100 essays om innovation, iværksætteri og autentisk ledelse skrevet af danske og internationale iværksættere. I bogen kan man blandt andet læse essays af Airbnb-stifteren Brian Chesky, Endomondo’s Mette Lykke, tidligere ejer og administrerende direktør for DanFoss koncernen Jørgen Mads Clausen og mange flere.

”Gurubogen har haft et virkelig godt år. Den har solgt langt over 5000 eksemplarer og ligget nummer ét på bestsellerlisterne. Og gurufiguren har det også godt. Efter at have hjulpet til på de to store launch-events står han nu hjemme i min dagligstue og hygger sig og pryder rummet.”

Læs mere om Gurubogen og om Jonathan Løw